vineri, decembrie 18, 2015

Șorici din porc occidental

    Ești român, plecat într-o țară din Vest și vrei să mănînci șorici proaspăt de Crăciun? Adică vrei să tai un porc în curtea casei, așa cum se practică în România? Mare atenție la reglementările locale!

    Un român stabilit în Irlanda ne relata anul trecut peripețiile legate de acest ritual tradițional, pe care
se pare că străinii îl înțeleg prea puțin. "Am cumpărat porcul și l-am transportat cu chiu cu vai într-o Alfa Romeo break. Nu am putut să îl anesteziem și din când în când porcu' mai scotea capul printre scaune să vadă în față. L-am pregătit de sacrificiu în curtea din spate, împreună cu doi prieteni."

    Se pare că nici animalele nu par să rezoneze cu momentul. Dacă în România porcul se dă bătut relativ repede, porcul irlandez, probabil din cauza temperaturilor scăzute, s-a dovedit un adevărat monstru. "Ne-am luptat cu el jumătate de zi. I-am turnat și o sticlă de whisky pe gât. Nici măcar nu a dat semne de beție. Și guița la noi cu niște ochi mari, roșii și scoși din orbite... Au venit vecinii la ușă. Eu îi linișteam că în timp ce amicii mei încercau să îl sacrifice. Pe de o parte mi-era teamă că ar putea chema poliția, pe de altă parte situația mă obosise peste măsură. Voaim să se termine oricum. Dacă venea poliția nu știu ce aș fi putut să le spun. Ne încadrau la violență față de animale. Într-un final l-am dovedit."

În aceeași situație pare să fi fost și o familie de români din Chicago, SUA. Potrivit crimetime.ro, în 2009, de Ignat, românii sacrificau porcul în curtea proprie. Țipetele animalului au alertat vecinii care au chemat trupele SWAT. Trupele de intervenție au găsit o baie de sânge în locație (arzător pentru pârlit, ligheane pentru colectarea sângelui, cuțite, topoare) și i-au săltat pe cei trei "suspecți." Românii au scăpat doar cu integrarea într-un program de monitorizare timp de doi ani, grație unui prieten avocat care a invocat o lege care acordă dreptul la libertate culturală în privința ritualurilor tradiționale.

 Nu putem să nu ne întrebăm cvasiretoric: oare cum o fi să gazezi, să electrocutezi sau să împuști porcul de Ignat?

Niciun comentariu :

Publicitate