duminică, ianuarie 03, 2016

Digi vs. Vodafone: feedback pentru Vodafone

      Am avut două numere în rețeaua Vodafone. Unul dintre ele era din 2003. Îmi aduc aminte cu nostalgie de începuturile mele în rețea. Connex. Eram student, anul 1 și m-am dus să-mi fac abonament. Nu voiam telefon. Împrumutasem unul de la un prieten. Motorola d460. Putea fi ușor confundat cu un walkie talkie. Pentru vremea aceea nu era un telefon chiar așa de urât. Erau vremurile când Nokia 5110 era la putere. Da... Și m-am dus să-mi fac abonament. După o așteptare de vreo jumătate de oră mi-au cerut depozit-garanție. Mă așteptam. Nu aveam venit decât din buzunarul părinților. Am renunțat.
      În anul 2 de facultate alt dealer Vodafone, aceeași poveste. Abia în anul 3, după ce m-am angajat, am putut să trec numărul pe abonament. Cent de weekend. Ce vremuri....

      Acum doi ani i-am făcut și soției abonament în contul meu. Și ne-am luat și telefoane. (Mai achiziționasem unul în 2003. Deci nu am făcut abuz de aparate subvenționate.) Eu nu sunt prea pretențios așa ca am ales ceva mai "accesibil". Mi-au trimis un Vodafone Smart 2 (parcă) a cărui baterie se descărca după nici 10 ore. Wtf? Am sunat. "Trebuie să mergeți cu telefonul în service!", zice băiatul care mi-a răspuns. Adică cum? Cumpăr telefon nou și intru cu el în service?! No way! Am reziliat contractul și am trimis telefonul înapoi în magazin pe motiv că nu corespunde descrierii de pe site. Baterie pentru 10 ore?! Pe bune?! Așteptam reofertarea. A venit cam târziu (băiatul primise notificare de la șefii lui să revină cu un apel, probabil să mă convingă că telefonul e bun și că nu știu eu să îl folosesc) ca să mai pot rezilia și al doilea contract, cel pe care aveam telefonul soției. În fine, doi ani vedem noi cum o fi.
      Abonamentul era de 10 euro cu 1500 de minute/sms uri în rețea și 200 de minute naționale. Plus 150 de Mega de net. "Eu am la cartelă 300 de minute naționale și nelimitat în rețea.", zice un prieten. Da, dar eu aveam abonament cu telefon subvenționat.
     Trece un an și ceva și prin august 2015, cu 4 luni înainte să îmi expire contractele mă trezesc cu telefon cu tupeu de la ofertare:
- V-am sunat să prelungim contractele în aceleași condiții!
- Cum adică... "în aceleași condiții"?!
- La același preț și cu aceleași beneficii, zice fata.
- A... nu... Nu e cam devreme? Nici măcar nu știu dacă mai stau la Vodafone. La semnarea contractului am avut un incident cu telefonul primit. Și nu știu cum o să arate piața peste patru luni.
 Mă rog, a rămas că mă gândesc și că îi sun eu dacă mă decid. Nu-mi oferiseră niciun aparat, nimic. Doar "aceleași beneficii". Mi-a lăsat impresia unei oferte grăbite, nervoase, chiar dacă angajata fusese amabilă.
      După două zile primește apel soția, pe celălalt număr. (Asta a fost o altă ciudățenie: deși numărul meu figura în rețeaua lor din 2013 cu mine ca titular, ei au trecut nr. soției ca telefon de contact. Le-am cerut modificarea și tot al doilea nr. a rămas bifat.) Că dacă pot să discute cu ea despre prelungirea abonamentului (prin învăluire, nu?! Tocmai ce vorbisem cu două zile în urmă de pe numărul meu).  Pentru că eram pe drum, în concediu fiind, i-am amânat și n-au mai sunat.
     Pe la jumătatea lui decembrie 2015 le trimit mesaj: "Îmi expiră contractul. Uite oferta Digi Optim Nelimitat. Aveti o ofertă similară și... așa ca pentru un client cu 12 ani vechime?". Mă sună cineva după 3 zile și îmi face o ofertă pe care o aveam listată în contul meu vodafone. Pe bune?! Ofertă care oricum era sub cea pe care o are amicul meu care este pe cartelă prepay.
    Negocierea nu a decurs foarte bine. "Sunt banii dvs., zice doamna. Nu pot eu să vă opresc să mergeți la Digi!". Așa că (doar îmi dăduse voie, nu?!) m-am dus la un magazin Digi. Am stat la coadă juma' de oră (că nu eram singurul care făcea treaba asta) și mi-am portat numerele. Fără să îmi iau telefon. Doar abonamente de 5 euro, totul nelimitat. La ei doar sms-urile sunt cu plata (1 cent per SMS). Asta nu e o problemă. Oricum What's App e gratis. Important este că din două abonamente de 20 euro, în total, acum am două cu 10 euro. Și net nelimitat (după 5Gb scade viteza). Oricum pe fiecare număr nu cred că depășeam 300 de minute pe lună. De ce să plătesc 20 de euro când pot plăti 10?!
      Vă întrebați cum e semnalul. Ei bine, acasă, unde atunci când mă plimbam dintr-o cameră în alta vorbind la telefon se întrerupea, acum este ok. La serviciu este ok. La mătușa soției trebuia să lași telefonul lângă fereastră ca să te poată suna cel căruia i-ai ocupat locul de parcare. Acum e ok. Nu știu pe drumuri cum e. Dar la NELIMITAT imi pot lua un prepay de Orange (sîc!) și să îmi direcționez apelurile FOREVER pe el. Asta că tot o durea pe tanti de la ofertare de calitatea serviciilor Digi.
     A... și să vă mai zic ceva: pe 31 decembrie, la ora 22:35 nu primeam rapoarte de livrare pentru SMS-uri. Am sunat la Digi Clienti. Culmea, după ce am terminat de navigat prin meniuri, a sunat de 3 ori și mi-a răspuns un tip amabil. Mi-a confirmat că centrul de mesagerie e setat corect și că întârzierile de livrare sunt cauzate, probabil, de cantitatea mare de mesaje care se transmit.
    De Anul Nou la relații clienți cineva mi-a răspuns... Ca și cum ai fi client Gold la Vodafone.
    Ce vreau să transmit celor de la Vodafone?! Dacă veți continua să tratați clienții vechi cu atâta indiferență (?!) sau interes doar pentru a menține "aceleași beneficii" o să pierdeți. Nu știți să apreciați loialitatea și pentru client asta e foarte important.
    Ce vreau să le transmit clienților Vodafone?! Abonamentele vor fi din ce în ce mai mari ca preț pentru că foarte mulți clienți se îndreaptă spre Digi. Este o companie autohtonă și poate avea prețuri sociale. De ce ăștia veniți din afară trebuie să încarce facturile cu zeci de euro?

     Conform Ziarului Financiar în 2014 RCS a atras de la rivali 205.364 clienţi.

      Nu vreau să fie un articol publicitar pentru Digi așa că o să revin cu update-uri atunci când voi pleca la drum prin țară cu păreri obiective.

     A... și încă ceva: spoturile publicitare la Vodafone sunt patetice!!! Mai aruncați un ochi pe reclamele de la Connex.



UPDATE:                                                                                                      

 Am ieșit din zona Bucureștiului (unde se pare ca DIGI și-a înmulțit antenele și a renunțat la roamingul național) și am ajuns undeva în zona Urziceniului. Semnal cam două liniuțe. În casă destul de slab. Însă nu mi-a obstrucționat "nevoia de comunicare". Cu două liniuțe pe indicator se poate purta o convorbire. Mi se pare totuși ciudat pentru că eram în apropierea unei antene Vodafone cu care Digi au acordul de roaming național. Cred că s-au prins și cei de la Vodafone unde le fug clienții... Deci roamingul național nu mai e valabil peste tot. Hm... așa a fost și cu Orange și cu Vodafone la început. Este doar o chestiune de timp până ce semnalul va fi ok în majoritatea regiunilor.
      Între timp mi s-a emis ultima factura la Vodafone. Am - de 56 de lei. Două abonamente timp de 15 zile. O să îmi plătesc cu banii ăștia două abonamente Digi timp de o lună.

Niciun comentariu :

Publicitate