duminică, ianuarie 31, 2016

Tânăr bruscat de controlori în București | Sechestrare de persoană? VIDEO

sursa foto: printscreen din video embedat
      Un tânăr din București a fost bruscat de patru controlori pentru că nu avea bilet și a refuzat să se legitimeze. O secvență întâlnită destul de des în viața bucureșteană. Numai că nu apar filmulețe în fiecare zi. Or mai fi fost cazuri dar nu avea nimeni interesul să le mediatizeze. 

      Era o vreme când RATB-ul făcea abonamente moca celor din presă și nu prea cadra să faci scandal. Un fel de legitimații roșii, plastifiate, cu valabilitate de șase luni sau un an. Când te vedeau controlorii de rând te salutau cu "Să trăiți!".

      Dacă toată lumea este de acord că nu au voie controlorii să te bruscheze sau să te rețină sau să te forțeze să rămâi în autobuz sau să te oblige să cobori din autobuz, atunci nu e SECHESTRARE DE PERSOANĂ? Uitați-vă la filmuleț cum trag de "victimă"!

       Am avut și eu întâlniri cu controlorii. Cred că foarte mulți dintre voi au avut cel puțin o întâlnire cu periculoasele organe de control. Îmi uitasem abomanentul acasă și aveam de mers din Drumul Taberei până la Obor, contracronometru. I-am văzut, m-am urcat în autobuz, m-au prins, le-am spus că am abonament dar am uitat portofelul cu acte cu tot acasă (ceea ce era totalmente adevărat: aveam portofelul în cealaltă geacă). Nu s-au lăsat convinși și am coborât împreună la prima stație (nu voiam circ). Jos tot îmi băteau apropo-uri că "nici tu nu ai timp, nici noi nu avem timp" (chiar nu înțelegeam ce intenții au). La un moment dat m-am săturat să ne tot învârtim în jurul cozii și le-am zis: "Uite care e treaba: nu am actele la mine. Nu puteți înțelege? Am abonament valabil. Trebuie să mergem la secție să mă identifice. Cum facem: sunați voi pe cineva sau sun eu?". Au scăldat-o și mi-au recomandat "Mergi pe jos!". Ei s-au urcat în primul troleu, eu în următorul. I-am reîntâlnit pe traseu, dar m-au ignorat. De ce nu le-am dat datele? Pentru că nu voiam să alerg pe la sediul RATB cu copia abonamentului pentru anularea amenzii. Mai trecusem prin așa ceva.

      Am un prieten care la rândul lui are un prieten care era prieten cu un controlor. Povestea este de prin 2006. Zice: "Când le ceri să se legitimeze să le ceri și delegația pe traseul respectiv! Mulți, mai ales cei de weekend, ies la pescuit!". No comment. Nu am investigat.

       Eu nu mai merg cu RATB-ul. E un serviciu așa de anacronic... În loc să evolueze, involuează. Să mă explic. Aveam de mers din Apărătorii Patriei până pe 1 Decembrie, la stația 1 Decembrie. Acum ceva vreme această călătorie se făcea din schimbarea a două linii (311 sau 101 + 102). Aveam de așteptat de două ori: o dată la plecare și o dată la schimbarea autobuzului. Pe timp de zi călătoria dura maximum 30 de minute. Seara cel mai puțin, cu legărui perfecte, am făcut puțin sub 20 de minute. La un moment dat linia 102 a fost spartă în două trasee: 102 și 202. Deci, trebuia să schimb de două ori. Acum aveam de așteptat de trei ori. În plus, au mărit și intervalul la care se succed cursele de după ora 22. Asta înseamnă și autobuze supraaglomerate, de multe ori pline cu kokalari și țațe care nu găseau alt loc să se informeze cine pe cine f##e la serviciu decât în 102. Si uite așa am ajuns să plec din Apărători la 22:15 și să fiu acasă la ora 23:30. Cu abonament în regulă. Și cu nervii la pământ. Stăteam în stații în total cam 30 de minute. Pe banii mei. Iarna era o plăcere!

      La un moment dat au apărut și autobuzele SE RETRAGE, aubotuze care făceau ultima stație unde dorea șoferul. De cele mai multe ori la Matei Ambrozie. Ca să schimb cu 311/101 trebuia să merg o stație pe jos. O dată mi s-a întâmplat să mă urc într-un 102 și la Matei Ambrozie a devenit SE RETRAGE. Era o seară cu meciuri de fotbal și probabil că șoferul se grăbea.

      Foarte mulți călători își doreau ca SE RETRAGE să opreasă la intersectia dintre Bulevardul Camil Ressu și Bulevardul Nicolae Grigorescu. Adică o stație mai sus. Unii mai făceau ultima stație acolo. Da' numai "la latitudinea lui". Alții nu și nu. Călătorii (mai ales că era pe banii lor) forțau mâna și rămâneau în autobuz. Și șoferul nu avea încotro și făcea stație. Până într-o seară când au dat peste unul supărat care nu a mai oprit și și-a dus călătorii la autobaza Titan. S-a sunat la Poliție sub pretextul sechestrării de persoane (asta discutau doi cetățeni a doua zi după incident. Unul dintre ei vorbea despre fiul său care fusese în acel autobuz). Și de atunci la statuie la Sălăjan există o stație temporară OPRIRE.

      O să spuneți, poate, în apărarea controlorilor care încearcă să stârpească frauda, că din cauza celor care merg fără bilet nu merg lucrurile bine cu RATB. Că de aia nu au bani de piese de schimb și de autobuze noi etc., etc. Faceți, nene, ca pe liniile expres: urcarea numai prin față, după validarea cardului! În felul ăsta mai civilizați și mulțimile care se înghesuie spre ușile autobuzului să urce 20 dintr-o dată, eventual înainte să coboare toți cei care vor să coboare. Ce-i drept, după ce au așteptat zeci de minute autobuzul.
 
      Așa că mi-am luat licență de condus autovehicule și mi-am cumpărat autoturism. Plateam cu 50 de lei mai mult dar făceam traseul în 15 minute. O sumă infimă pentru un câștig atât de mare. Da, contribui la poluarea orașului... Nu e prea frumos. Dar condițiile pe care le oferă RATB scot din calcul orice sacrificiu pe tema asta!




Poți găsi video direct pe youtube AICI

Niciun comentariu :

Publicitate