duminică, ianuarie 10, 2016

Sunteți ultimul client!

      Sunt seara târziu la cumpărături. Mai sunt 30 de minute și se închide supermarketul. Am și o
presiune în vezică pentru că nu am trecut pe la budă înainte să intru pe suprafața de vânzare. Am căutat ceai de tei în fiecare cutiuță de la raionul de ceaiuri și nu am găsit așa că sunt puțin nervos. Vreau să ies și încerc să mă orientez spre o casă cu mai puțini oameni. Nu sunt singurul care își face cumpărăturile la ora asta. Probabil că și alții lucrează în schimbul doi. Găsesc o casă cu două persoane. Una dintre ele, un domn, își așează produsele pe bandă. Parchez. "Aici SE ÎNCHIDE !!!", zice clientul. Ma uit puțin urât la el și parcă vreau să îl întreb: "Da' cine sunteți dvs.?". Hm! Înjur în gând de data asta și trec mai departe spre casa 1. "Ce p##a mea, aștia închid toate casele?!" se aude o voce din spatele meu. Încă unul care a vrut să se așeze la coadă.
      Mi se pare o dovadă de nesimțire crasă din partea personalului să oblige clientul să joce telefonul fără fir. Mi s-a întâmplat și mie să mi se spună: "Sunteți ultimul client!". M-am uitat mirat în spate să înteleagă casiera că nu-mi place ideea.
"- Așa... ?! Și... câștig ceva?
- Nu! Spuneți dumneavoastră, vă rog, că după dvs. se închide casa!"
Da! Tupeu. Este penibil să pui cumpărătorul să țină piept altor cumpărători, unii dintre ei foarte nervoși. Și asta ca să nu țipe ele de fiecare dată. Găsește, nene, altă formulă!
Asta mi s-a întâmplat în Auchan.

      O metodă mult mai bădărănească am întâlnit în Mega Image. "Zambilica, ies și eu la masă!", strigă casiera de la casa 3 la cea de la casa 1. Ca să audă clienții și să se așeze în altă parte. Presupun că la casa 1 era șefa de tură. Un domn care nu auzise conversația dintre casiera de la 3 și șefa ei se așează după mine. "Se închide aici! Rămâneți la colega!". De cacao!

      În schimb, în Kaufland se pare că au găsit metoda prin care să anunțe că se închide o casă fără obligații transferate clientului. Sub numărul casei au plasat un anunț: "Vă rugăm, alegeți altă casă!". Înainte să iasă din tură, casiera aprinde beculețul. Elegant. Nemțesc. Păcat că în Kaufland nu au coșuri de mână. Cică nu permite sistemul.


UPDATE:
      Am mai auzit o formulă "amabilă" în această seară: "După dumneavoastă nu se mai așează nimeni!". Spusă așa ca un ordin.

Niciun comentariu :

Publicitate